לצערנו, יוצא לנו לא מעט להתקל בפקקים שנגרמו כתוצאה מנסיעה מואטת של נהגים סקרנים ליד תאונות דרכים או כתוצאה מתמרון של המשטרה לכלי הרכב שנזדמנו למקום חרף העומסים הקשים.
פקקים אלו עלולים להצמיח עצבים נוספים ותאונות נוספות שקורות עקב אי שמירת מרחק.
יוצא גם לשמוע לא מעט על הולכי רגל אשר פעלו לפי חוקי התנועה, כשרכב מן הכביש סטה לכיוונם או לא הבחין במעבר החצייה. לתאונות דרכים עלול להיות מחיר כבד למדי – מחיר החיים, או לפחות פציעה שנגרמה כתוצאה מהתאונה.
השאלה שעולה נכון לאותו הרגע היא האם כדאי להפעיל את הביטוח?
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים
בשנת 1975 נחקק חוק הפלת"ד, המאפשר לתבוע את הגורם הפוגע במקרה של תאונת דרכים שבו נפגע הלך רגל, או את חברת הביטוח עצמה, כל עוד מדובר על האנשים שנכחו ברכב – הנוסעים או הנהג, אשר היה אמור לפעול על פי כללי הביטוח כדי לקבל את הפיצויים האמורים.
לא מעט יבחרו דווקא להפעיל את חברת הביטוח, משום שיש בה סעיף הטוען שמעבר לשלושה ימי היעדרות מהעבודה עקב אי כשירות גופנית לעבוד יוענקו פיצויים.
מה יעשה עורך דין תעבורה בנושא?
ראשית, יש לאסוף על כל מקרה פרטי התקשרות עם עדים לעניין וכמובן להחליף פרטים עם כל המעורבים לעניין.
חשוב מאוד שלא להודות באשמה בגרימת התאונה, על אף שלמראית עין זה עשוי להיראות או להשתמע כך מהעניין.
אחד הדברים החשובים ביותר לעשות עוד לפני פניה לגורם שממנו תובעים את הכסף, זה לפנות לעורך דין שינחה את קו התביעה הרצויה בעניין.
לצלם גם נזקי גוף, ולהתייחס למיחושי הגוף לאחר התאונה
הגוף ערוך לספוג טראומות באופן כזה, שהן אינן מורגשות דווקא באותו הרגע ל התאונה.
אצל פגועי עמוד שדרה למשל, נהוג לצפות למיחושים דווקא ביום שלמחרת או בהמשך השבוע, הזמן שהוא יוצא מן ההלם.
זו הסיבה, שממתינים מעט עם הגשת כתב התביעה ואוספים את כל הנתונים כדי לתבוע בכל העילות האפשריות את חברת הביטוח ולצפות לפיצויים.